דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים חשובים לסוחר המתחיל בבורסה 

מאת    [ 06/10/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1757 פעמים ]

זה לא משנה אם בגלל שהגיע אליך סכום כסף לא מתוכנן, או בגלל שאתה שומע את כל החברים בעבודה מדברים על זה ואתה רוצה להיות אחד מהם או בכלל הכל בגלל השכן שהרוויח מלא כסף ולקח את כל המשפחה שלו לחופשה בחו"ל.

אם החלטת לנסות ולסחור בבורסה, אז השאלה היא איך מתחילים. אז ברוך הבא: בורסה למתחילים !

 

כפי שאתם ודאי יודעים, הסטטיסטיקה היא ברורה וידועה. רוב האנשים שסוחרים בבורסה - מפסידים את כספם.

על מנת שננסה להיות דווקא חלק מהמיעוט ומטה את הכף לצד הרווח ולא ההפסד, אספתי עבורכם עשרה טיפים – טיפים לסוחר המתחיל בבורסה לניירות ערך (ולא חייבים לעשות קורס בורסה בשביל זה)

 

1. סכום כסף התחלתי – אחד הדברים החשובים, הוא לדאוג לסחור בכספים שאתה לא זקוק להם בטווח הזמן הקצר. מסחר בבורסה דורש השקעה של זמן והוא לא תחליף לכספי חיסכון.

2. ידע – ידע הוא המפתח. אתה צריך לקרוא על חברות שבמניות שלהן אתה מעוניים להשקיע. עליף להכיר את ההנהלה של החברה ולבחון את העבר האישי שלהם ואפילו את העבר של החברה. אם לאחר שקראת וחקרת אתה לא מאמין בחברה, אז אל תשקיע במניות שלה.

3. ייעוץ מקצועי – אל תהסס לגשת לייעוץ מקצועי. יועץ ההשקעות בבנק הוא מי שלמד וכעת מוסמך לייעץ כיצד להשקיע כספים בצורה מיטבית. אתה יכול לשאול אותו שאלות ולהתייעץ עמו. כמו כן, במידה ויש לך את הזמן והרצון, ניתן גם לעשות קורס הכרת שוק ההון לצורך כך.

4. בניית תיק – ישנם מכשירים פיננסים רבים ומגוונים. ישנם חוזים עתידיים, קרנות נאמנות, קרנות מחקות, תעודות סל, מניות, אגרות חוב, מט"ח, אופציות מעו"ף ועוד. עליך להשתמש בכלים הפיננסיים ולבנות תיק השקעות שמותאם לאופי שלך. כל זאת לפי יעדים שקבעת מראש ותוך קביעת הרכב תיק ההשקעות.

5. פיזור – דאג לגוון את תיק ההשקעות ופזר את השקעותיך על פני אפיקים שונים: נדל"ן, בנקים, טכנולוגיה, ביו-מד, וכו'. כמו כן, פזר אותו בין שווקים שונים: ישראל, ארה"ב, מזרח, אירופה וכו'.

6. תיק וירטואלי -  בתחילה, אתה יכול לבנות תיק השקעות וירטואלי במטרה לבחון את עצמך. גש ועשה ניסיונות ובדוק מתי אתה מוכן לקפוץ למים העמוקים, כלומר להשקיע כסף אמיתי.

7. לך עם מגמה – עקוב אחר שוק, זהה את המגמה וזרום איתה. אל תנסה ללכת ולסחור נגד המגמה.

8. מעקב – וודא כי דברים מתקיימים בדרך שחשבת עליה מראש. עליך לעקוב אחר נייר הערך (מניות, אג"ח...) ולבחון אותו לאורך זמן, טרם כניסתך אליו.

9. כללי ברזל – קבע לעצמך מספר כללי ברזל בהתאם לאופי המסחר שלך, במטרה לעמוד בהם. קבע לעצמך נקודות של "קטיעת הפסד", נקודות לכניסה וליציאה למניות, וכו'. הכללים האלו, יהיו אלה שיצילו אותך בתקופות של אי ודאות בשוק.

10. סבלנות – בשוק ההון צריכים סבלנות והרבה ממנה. הסטטיסטיקה מלמדת כי השקעה במניות ב- 15 השנים האחרונות הניבה את התשואה הגבוהה ביותר. התאזר בסבלנות ובחן את תיק ההשקעות בכל מספר חודשים. אם יש צורך לשנות, עשה זאת. אך לא בחופזה. 

  

לסיכום, לא קל להרוויח כסף בבורסה. אבל זה לא אומר שמדובר בדבר בלתי אפשרי. עשר הטיפים שדיברנו עליהם, יעזרו לך לעבור בצורה טובה את תחילת הדרך בבורסה וההשקעה בעולם הפיננסים.

גד אבגי, מנכ"ל מכללת MIBI, המכללה הישראלית באינטרנט ללימודי שוק ההון, לימודי בורסה ולימודי ביטוח. כל הקורסים שרצית, החל מהכרת שוק ההון, דרך קורס ברוקר ואופציות מעו"ף ועד קורס ביומד, וקורסים בענפים הביטוח, קרי קורס יסודות הביטוח וגמר פנסיוני, והכל באונליין מהמחשב האישי בבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב